reklama

Tina si ma chová

Chcete mať psa? Podvedome cítite, že bez neho nemôžete prežiť už ani sekundu? Tak si radšej kúpte čokoládového. Prečo? Myslel som si, že mám a chovám bíglicu Tinu. Omyl, ja som jej, a nie ona je moja. Ona chová mňa, ja jej dávam iba žrať. Môj život s Tinou sa neriadi mojimi pravidlami. Kolobeh života našej rodiny sa rúti presne podľa siedmych psích prikázaní.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)
Tina na mieste, kde má o celej svorke najlepší prehľad.
Tina na mieste, kde má o celej svorke najlepší prehľad. 

Tina si nás vybrala hneď. Vo voliére sa motalo klbkošteniat. Keď nás zbadali, išli si chvostíky vykrútiť. Skákali na pletivo akoz divých vajec. Iba najmenšie šteniatko prišlo dôstojne. Vrtelo sícechvostom tiež o psiu dušu, ale pohľadom dávalo jasne najavo, že si násvybrala.

Tina má teraz 6 rokov. Svojich sedem prikázaní začalapoužívať od malička. Mám pocit, že psiemuvyvolenému národu tieto základné pravidlá dávno, pradávno poslal psí Boh nakostenej doske. Nie na kamennej, ktorú pre ľudstvo zbytočne vláčil z horyMojžiš. Na rozdiel od ľudí psi a fenky svoje sedmoro dodržiavajú a pretoplnením svojich prikázaní môžu riadiť život ľudí bez toho, aby si to dvojnožcičo i len všimli. Plnením svojho sedmora dosiahla Tina, že nie je súčasťourodiny ako psej svorky. Je vodcom rodinnej svorky. V našej domácnosti sanikdy neodohrá nič také, s čím by Tina nesúhlasila. Ak ju nezaujíma televíznyprogram, nevidí jediný dôvod, prečo by mal zajímať niekoho iného a dáva topatrične najavo. Zvoniacim susedom a hliadkam slobody zvierat musímvysvetľovať, že skutočne nederiem Tinu za živa z kože, ale mi sa len takhráme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na obhajobu Tiny, ešte kým vám prezradím jej sedemprikázaní, musím povedať,  že táto mojamilovaná šarmantná hafina sa ku mne správa demokraticky. Môžem na ňu revať,koľko chcem, vždy mi nechá priestor na slobodnú vôľu. Buď si vyrevem hlasivkyalebo si po ňu prídem. Dokonca ma poslúcha na slovo. Keď si pred ňou kľaknem nakolená a zdvorilo ju poprosím. Je dobrým strážcom. Je psím anjelomstrážnym. Vždy večer ma núti štekaním dobre všetko pozamykať, lebo sa strašnebojí zlodejov. A keby sa k nám dostali, olíže im tvár a nepustí ichiba do chladničky.

Tina mi ukázala cestu v rodinnom živote. Naučila ma, žeak na niečo dlho a hlavne vytrvalo čumím,napríklad v sobotu večer na pečenú kačicu na nedeľu, žena sa zľutuje a dovolími dá z nej kúsok. Tina ma naučila, ako sa zbaviť nepríjemnej návštevy. Akto je rodina, vykašlem sa ňu a tak ako Tina idem spať. Chodili k námaj ženine priateľky. Veľmi som ich nemusel. No už k nám nechodia, chodiaso ženou klebetiť inde. Tina mi poradila, že ich treba už vo dveráchvypusinkovať tak, ako to robí ona. Riadi sa zásadou, že ak nie je bozkuslintaný, nie je to žiadny božtek a najlepšie je pri tom pooblizovať celútvár. Konečne viem, akom chutí mydlo. Ak ste v živote nekúpali psa, tak manepochopíte aj keby som vám to vysvetľoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môj výcvik Tine už priniesol svoje zaslúžené plody. Naučilama poslúchať na základné povely a najviac sa mi darí reagovať na: Daj mito, čo ješ! Poškrab ma na brušku!

Vypadni z mojej postele! Keď splním je posledný povelčo sa týka postele, neviem sa vynačudovať, ako taký malý pes ako bígel dokážev manželskom letisku zaujať takú polohu, že sa už nik do postele nezmestí.

Dosť. Prestávam sa sťažovať, lebo aj keď si ma Tina vycvičila,mám ju rád. Neriadi totiž môj život podľa časopisu Báječná žena. Riadi mi hoiba psím sedmorom. Tu ho máte a porovnajte si ho, či váš pes alebo fenka nemáiné prikázania.

Prvé prikázanie - Ak sa mi to páči, je to moje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhé prikázanie - Pokiaľ to mám v papuli, je to moje.

Tretie prikázanie -Pokiaľ to môžem zobrať, je to moje.

Štvrté prikázanie -Pokiaľ som to mala pred chvíľou, je to moje.

Piate prikázanie -Keď sa to rozbije, je to moje.

Šieste prikázanie -Pokiaľ to rozhryziem na kúsky, všetky kúsky sú moje.

Siedme  prikázanie - Pokiaľ to vyzerá ako moje, je tomoje.

Milan Nemec

Milan Nemec

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Dobrovoľný výskumník malej úlohy: Využitie blogu na úpravu okolia môjho ja. Zoznam autorových rubrík:  Tu si žartujemTu nežartujemTu vás chcem nasrdiťTu mi je to jednoVarím siSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu